Sådan håndterer man rekrutteringsprocessen
Rekrutteringsprocessen hos Temp-Team – de fem faser
Skal du rekruttere, og er du i tvivl om din rekrutteringsstrategi holder?
Se her, hvordan Temp-Team kan hjælpe dig, og hvilke elementer vores rekrutteringsproces indeholder.
Rekrutteringsprocessen hos Temp-Team – de 5 faser
1. Forberedelse
Hvordan starter en god rekrutteringsproces? Den starter med en god relation. Dette er forberedelsesfasen, hvor vi lærer jeres virksomhed at kende. I denne del af rekrutteringsprocessen kommer vi sammen frem til, hvilke personlige og faglige kompetencer I har brug for.
2. Kandidatsøgning
Searchfase, hvor vi annoncerer på diverse platforme, søger i vores databaser eller fremsøger kandidater på anden vis ved fx at prikke til potentielle, relevante profiler.
3. Screening af ansøgere
I denne fase læser og behandler vi indkomne ansøgninger. Vi foretager telefonscreeninger og afholder fysiske interviews med potentielle kandidater. Denne fase kan også inkludere personanalyser og kompetencetest.
4. Udvælgelse
I dette led i processen præsenterer vi udvalgte kandidater for jer. Som kunde har du mulighed for at afholde dine egne jobinterviews med en række særligt udvalgte kandidater. Ansættelsen vil finde sted i denne fase, hvis I har fundet jeres nye medarbejder. Vi sender afslag til de resterende kandidater.
5. Opfølgning
Som det femte led i rekrutteringsprocessen tilbyder vi opfølgning og evaluering af hele forløbet. Har I nået jeres mål? Har der været særlige tilfredsheds- eller utilfredshedspunkter i forløbet?
Se vores anmeldelser på Trustpilot her.
Inden du starter processen
Inden du påbegynder en rekrutteringsproces, bør du gøre dig det klart, om du har behov for én eller flere nye medarbejdere, og om det skal være fastansatte medarbejdere eller vikarer, samt hvilke kompetencer din virksomhed mangler.
Det er altid en god idé at foretage en behovsanalyse og udarbejde en kravprofil, der præciserer dine rekrutteringsbehov.
Du kan læse mere om behovsanalyser og kravprofiler her.
Tidsbesparende input til din rekrutteringsstrategi
At rekruttere med Temp-Team kan markant lette din arbejdsbyrde ved nye ansættelser. Hos Temp-Team har vi allerede etableret et stort netværk af dygtige kandidater til både vikarjobs og faste stillinger, så du undgår den mest udfordrende del af rekrutteringsprocessen – at finde egnede kandidater. Det betyder, at du sparer væsentlig arbejdstid.
Vi hjælper med at strømline processen, så du er fri for at holde styr på ansøgninger, jobopslag, afslag osv.
Når du bruger Temp-Team til din rekrutteringsproces, kan du være sikker på, at alt forløber korrekt og professionelt. Du undgår også bias i din rekrutteringsproces – læs mere om, hvordan du undgår bias her.
Vi arbejder målrettet med at levere præcis den kandidat, der passer til jeres arbejdsplads. På den måde undgår du dyre fejlansættelser, som din virksomhed kunne have været foruden.
Skal vi hjælpe dig med din rekrutteringsproces? Ring 70 10 09 44 og lad os få en snak om, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.