Fleksibel rekruttering og opfølgning: Temp-Team hjalp Renosyd gennem travl periode
Temp-Team fik kontakt til Renosyd, da de skulle lancere et nyt sorteringssystem i Skanderborg og Odder. I den forbindelse manglede de ekstra bemanding i deres kundeservice i en begrænset periode.
”De vidste, at de ville få en masse henvendelser på grund af det nye system,” fortæller Temp-Team-konsulent Louise Hein Hansen, som fik til opgave at finde vikarerne.
Der blev lavet et stillingsopslag, og Louise Hein Hansen screenede de kandidater, der ansøgte. Fem relevante kandidater kom til jobsamtale hos Renosyd, og tre af dem blev ansat.
Efter ansættelserne fulgte Louise Hein Hansen op på medarbejdernes trivsel og match med jobbet. Her viste det sig, at en af de nyansatte ikke var den rette til opgaven.
"Vi havde en åben og ærlig dialog med Renosyd og den pågældende medarbejder, og sammen blev vi enige om at finde en erstatning," siger Louise Hein Hansen.
Denne fleksible tilgang sikrede, at Renosyd hurtigt kunne fortsætte med de rigtige medarbejdere på holdet.
”Herfra gik det rigtig fint, og de andre vikarer var gode matches” fortæller Louise Hein Hansen.
”Jeg tror, det er vigtigt, at de begge kan mærke, at vi ikke bare er maskiner, der skal løse en opgave, men at vi er mennesker, som husker, hvem de er.”
Louise Hein Hansen, Temp-Team
En central del af Temp-Teams rekrutteringsproces er netop den personlige opfølgning.
”Når man starter i et nyt job, kan der være nogle udfordringer, og derfor synes jeg, det er vigtigt at følge op allerede efter første uge. Herfra kan man aftale, hvornår der er behov for kontakt igen,” forklarer Louise Hein Hansen.
Det samme princip gælder ved kunderne. Hun understreger vigtigheden i, at man som konsulent har overblik over den enkelte virksomheds behov, og at man forventningsafstemmer.
Ifølge hende er det den nærværende kontakt, som er med til at afgøre, om både kunder og vikarer får en god oplevelse:
”Jeg tror, det er vigtigt, at de begge kan mærke, at vi ikke bare er maskiner, der skal løse en opgave, men at vi er mennesker, som husker, hvem de er.”
Helena fandt sin vej gennem Temp-Team
Én af de medarbejdere, som Temp-Team hjalp ind i rollen hos Renosyd, er Helena Jensen. For hende var jobbet en stor mulighed.
”Helena havde gået ledig i noget tid og havde svært ved at få en fod indenfor i erhvervslivet. Hun havde noget erfaring, men ikke meget, og derfor var hun rigtig glad, da vi viste interesse for hende," fortæller Louise Hein Hansen.
Helena Jensen fortæller selv, hvordan hun – gennem sit forløb hos Temp-Team – blev mere afklaret omkring sin fremtid og det, hun virkelig brænder for, nemlig kundeservice. Det kan du høre mere om i videoen her.
Takket være Temp-Teams fleksibilitet og løbende opfølgning kunne Renosyd hurtigt sikre det rette team til at håndtere den øgede kundekontakt. Det vellykkede match resulterede ovenikøbet i en fastansættelse for Helena Jensen og en af de andre vikarer.