Casestudies
Læs, hvordan vi har hjulpet vores kunder med deres rekrutteringsudfordringer - og hør fra de ansatte kandidater
Aquasense om samarbejdet med Temp-Team
"Jeg vil bestemt anbefale Temp-Team. De har grebet opgaven effektivt og professionelt an."
Direktør Søren Møller
Om virksomheden
Aquasense er en dansk virksomhed, der tilbyder løsninger til at overvåge og forbedre vandforbrug. De udvikler teknologi, som gør det nemmere at holde styr på, hvor meget vand der bruges, og hvordan man kan bruge det mere effektivt.
Rekrutteringsudfordringen
Aquasense havde svært ved at finde en specifik sælgerprofil med teknisk baggrund inden for vandbehandling. Derfor valgte de at alliere sig med Temp-Team, hvor afdelingsleder i Kolding, Jacob Okholm, tog opgaven.
Temp-Teams proces
Efter at have mødt direktøren for Aquasense, Søren Møller, og være blevet klogere på virksomheden, lavede Jacob Okholm et stillingsopslag. Flere ansøgere blev kaldt til samtale hos Temp-Team, men de passede ikke helt så godt til jobbet, som Søren Møller ønskede. Tre måneders søgen uden held resulterede i, at direktøren ændrede i sine kriterier, så erfaring med vand ikke længere var nødvendig. Han fandt efterfølgende en potentiel medarbejder i sit eget netværk, som han endte med at ansætte med hjælp fra Temp-Team.
Resultatet
Temp-Teams hårde arbejde og engagement har resulteret i et vellykket partnerskab med Aquasense, selvom vejen dertil ikke var snorlige. Virksomheden bruger fortsat Temp-Team i deres rekrutteringsprocesser. Jacob Okholm understreger, at det vigtigste er, at man behandler kunden godt, og at det er en god proces for alle – også selvom man ikke altid kan nå i mål som ønsket.
BAT Agrar om samarbejdet med Temp-Team
"Vi er endt med at få nogle gode ansættelser og dygtige medarbejdere, som også er glade for at være her."
Direktør Martin Lauridsen
Om virksomheden
BAT Agrar DK er datterselskab af en tysk koncern, der handler med landbrugsprodukter som korn og foderstoffer. Kontoret i Aulum tilbyder også logistik, lagring og rådgivning til landmænd og producenter.
Rekrutteringsudfordringen
BAT Agrar stod over for en udfordring med at finde en tysktalende ordrebehandler, og de havde ikke ressourcer til at håndtere rekrutteringen. Temp-Team blev derfor inddraget, og rekrutteringskonsulent Lenette Mathiasen startede med et besøg hos BAT Agrar for at forstå virksomhedens behov.
Temp-Teams proces
Lenette Mathiasen fik hurtigt et godt kendskab til BAT Agrar og direktøren Martin Lauridsen, og rekrutteringsprocessen gik i gang. Efter den første kandidat, som ikke var et match, fandt Lenette Mathiasen kandidaten Nicolas Arnold i Temp-Teams database. Efter en god samtale hos BAT Agrar blev han fastansat. Senere hjalp Temp-Team også BAT Agrar med at finde en ny salgschef. Lenette udfordrede virksomhedens fokus på erfaring og fandt Ryan Zinglersen, som viste sig at være det perfekte match.
Resultatet
Begge rekrutteringer har styrket samarbejdet mellem BAT Agrar og Temp-Team og har resulteret i et succesfuldt og langsigtet partnerskab. Det har indtil videre ført til i alt otte rekrutteringer.
Hør fra vores fastansatte kandidater
Samarbejdet med Renosyd
Om virksomheden
Renosyd er en dansk affalds- og genanvendelsesvirksomhed, der håndterer affaldsindsamling, genbrug og miljøvenlig affaldshåndtering i Skanderborg og Odder kommuner.
Rekrutteringsudfordringen
Temp-Team fik kontakt til Renosyd, da de skulle lancere et nyt sorteringssystem i Skanderborg og Odder. I den forbindelse manglede de ekstra bemanding i deres kundeservice i en begrænset periode. Temp-Teams konsulent Louise Hein Hansen fik til opgave at finde relevante kandidater, der kunne varetage vikariaterne i virksomheden.
Temp-Teams proces
Der blev lavet et stillingsopslag, og Louise Hein Hansen screenede de kandidater, der ansøgte. Fem relevante kandidater kom til jobsamtale hos Renosyd, og tre af dem blev ansat i vikariater. Efter kort tid viste det sig, at en af vikarerne ikke var den rette til opgaven. Louise Hein Hansen sikrede grundig opfølgning, der hjalp med at finde en passende erstatning og sikrede, at de øvrige medarbejdere fungerede godt i deres roller.
Resultatet
Takket være Temp-Teams fleksibilitet og løbende opfølgning kunne Renosyd hurtigt sikre det rette team til at håndtere den øgede kundekontakt. De vellykkede matches resulterede ovenikøbet i to fastansættelser af de ansatte vikarer.