En drøm om at have indflydelse på sit eget arbejdsliv fik i 1979 Erik Juhler til at tage de første skridt og etablere Temp-Team.
Med sig havde han solid erfaring fra erhvervslivet og bevidstheden om, hvilken forskel det gør for mennesker at opleve, at deres bidrag til arbejdsmarkedet har værdi.
I et sparsomt møbleret delekontor på Vesterbrogade i København dannede den bankudlærte iværksætter de første rammer om Temp-Team med to kolleger.
”Vi startede op meget beskedent, og jeg var selv ude som vikar ad flere omgange. Det var en god måde at lære forretningen at kende på,” erindrer Erik Juhler om den spæde tid.
Hård opstart
Det var en tid, hvor rekrutteringsydelser endnu ikke rigtig havde vundet indpas i markedet, og den lille virksomhed derfor måtte igennem nogle hårde opstartsår.
”Jeg husker, at vi sad til et krisemøde og sagde ’hvad gør vi nu?’. Vi havde indrykket en annonce i Erhvervsbladet, og der skete ingenting. Jeg foreslog, at vi skulle prøve at bruge telefonen. Så kiggede vi på hinanden, for der var ikke rigtig nogen, der havde lyst til at prøve det. Det var for farligt,” fortæller Erik Juhler, der endte med selv at tage teten, da forslaget jo var hans – og det gav pote:
”Den anden samtale resulterede faktisk i en ordre på en vikar. Der gik det virkelig op for mig, hvor vigtigt et værktøj telefonen var. Men jeg fandt jo så sidenhen ud af, at kundebesøg er endnu mere vigtigt, hvis man skal levere en ordentlig service.”
Nye ambitioner
Med et vedholdende fokus på altid at have mennesket i centrum og en disciplineret og målrettet arbejdsindsats voksede Temp-Team i løbet af et par år til en sund virksomhed, og det lille Vesterbrokontor blev skiftet ud med et større på Ny Østergade 12 i indre by.
En hastig knopskydning fulgte herefter. Først med engagerede medarbejdere på adskillige adresser i København og senere med afdelinger i Aarhus og Odense samt flere danske og udenlandske byer gennem tiden. I dag har Temp-Team en fremtrædende rolle på rekrutteringsscenen i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Klar mission
Erik Juhlers mission har fra starten været klar: at forbinde mennesker med de rigtige job, så både individer og virksomheder vokser.
”I det her marked kan vi jo alle sammen begynde at konkurrere på pris. Men når det er noget så alvorligt som et job, så gælder det for mig at se også om kvalitet. Vi skal være meget omhyggelige med at vurdere, hvad det er for nogle mennesker, der passer på hvilke jobs.”
Det har fra dag et betydet, at der er blevet fokuseret på at skabe relationer til den enkelte kunde. Også i nutidens digitaliserede verden er det en værdi, Temp-Team ikke går på kompromis med. Erik Juhler så nemlig hurtigt, hvordan det personlige møde var med til at skabe de bedste resultater.
Temp-Teams kvaliteter
Ærlighed og troværdig er en del af det kvalitetsmærke, som Temp-Teams grundlægger fra starten har brugt som pejlemærke. Kvalitet er ikke noget, vi taler om – det er noget, vi leverer.
”Vi skal være grundige. Vi skal sætte os nøje ind i, hvad den pågældende kandidat har af ambitioner og vil trives godt i. Det er værd at bruge tid på, fordi fejlansættelser og fejlrekrutteringer gør ondt på de mennesker og den virksomhed, som det kommer til at gå ud over,” forklarer han.
Med Erik Juhlers direkte og anerkendende tilgang til sine dedikerede og trofaste medarbejdere, er værdierne helt naturligt sivet ned gennem alle lag af organisationen i løbet af årene. Temp-Team er således kendt for, at konsulenter møder alle kunder i øjenhøjde og tager sig tid til at finde den bedste løsning for den enkelte.
Cementeret succes
Fra den spæde start er Temp-Team vokset til i dag at være et af landets førende vikar- og rekrutteringsbureauer. Med godt 75 trofaste og dedikerede ansatte foretager vi årligt mere end 500 rekrutteringer af medarbejdere til faste job og over 10.000 til vikariater.
Erik Juhler fratrådte i januar 2021 stillingen som CEO og varetager nu posten som bestyrelsesformand i Temp-Team Danmark.
Læs mere om vores rekruttering.